15 Φεβρουαρίου 1936: Ο Σκαραβαίος …στη ζωή μας.

Η ιστορία του Σκαραβαίου ταυτίζεται με αυτή της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen κι αρχίζει κάπου στα μέσα της δεκαετίας του 1930, στη Ναζιστική Γερμανία. Η ιδέα για τη δημιουργία του ανήκει στον Αδόλφο Χίτλερ, ο οποίος οραματίστηκε ένα φθηνό αυτοκίνητο, που θα μπορούσε να το αποκτήσει σχεδόν ο καθένας με τις οικονομίες του.

Τον Φεβρουάριο του 1936, ο σχεδιαστής αυτοκινήτων Φερδινάρδος Πόρσε παρουσίασε τα σχέδια, που ήταν βασισμένα κατά πολύ στα προηγμένης τεχνολογίας Tatra. Ο πρώτος Σκαραβαίος κατασκευάστηκε την ίδια χρονιά στη Στουτγάρδη και είχε την ίδια μορφή με την οποίο τον γνωρίζουμε και σήμερα.

Παρότι σχεδιάστηκε ως το «λαϊκό αυτοκίνητο», το θρυλικό κατσαριδάκι διέψευσε κάθε πρόβλεψη. Έγινε διαχρονικό, κυρίως μετά τη δεκαετία του ’60, οπότε «υιοθετήθηκε» από τους χίπις.

Στις 21 Ιουλίου του 2003 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Μεξικό ο τελευταίος κλασσικός Σκαραβαίος, ο οποίος τοποθετήθηκε στο μουσείο της εταιρίας στο Βόλφσμπαργκ της Γερμανίας. Έως τότε είχαν πωληθεί περισσότερα από 21,5 εκατομμύρια μοντέλα.

ΠΗΓΗ

Αναρτήθηκε στις ΚΟΙΝΩΝΙΑ. Ετικέτες: . 1 Comment »

Ένα Σχόλιο to “15 Φεβρουαρίου 1936: Ο Σκαραβαίος …στη ζωή μας.”

  1. Χρήστος Says:

    Η ειρωνία ειναι οτι οι ο ίδιος ο σχεδιαστής του «Σκαθαριού» Δρ.Φερντινάντ Πόρσε (επισής γνώστος και ως ο σχεδιαστής του αρμάτος Pz VIE «Τίγρης» και του κυνηγού αρμάτων δηλαδή αυοκινούμενου αντιαρματικού PzJag «Ελέφαντας») προσφέρθηκε να πουλήσει το σχέδιο του στους Βρετάνους αμέσως μετά τον πόλεμο αλλά αυτοι απέριψαν την προσφορά του με το αιτιολογικό οτι΄»αυτό το αυτοκίνητο δεν είχε προοπτικές στην αγορά!»
    Πάντως είναι αξιοσήμειωτο ότι σε αντίθεση με τις προαναφερομένες δημιούργιες του Δρ. Πόρσε οι οποιές είχαν διάφορα μηχανιλογικά προβλήματα π.χ. τα αρμάτα τύπου «Τίγρης» σύμφωνα με αναφορά της Βέρμακτ της 30 Ιανουάριου 1945 είχε ποσοστο επιχειρηματικής ετοιμοτήτας μόλις 45% έναντι 52% των αρμάτων τύπου Pz V «Πάνθηρας» και 98% των αρμάτων τύπου Pz IV και ο κινητήρας του PzJag «Ελέφαντας» δεν είχε ακριβώς την απαιτούμενη ιπποδύναμη συν το γεγονός οτι δεν είχε΄δευτερευόν πολυβόλο) ή τα αγωνιστικά αυτοκίνητα που ειχε σχεδιάσει στην δεκαετία του 1930 τα οποια συμφώνα με τον Άλαν Κλάρκ («Το Ανατολικό Μέτωπο») «ήταν τόσο δύσκολα στον χειρισμό ώστε σε όλη την Γερμάνια μονο τρείς οδηγοί μπορούσαν να τα οδηγήσουν εκ των οποιών ο ένας σκοτώθηκε σε ατυχήμα ενώ οδηγούσε ένα απο αυτά» το «Σκαθάρι» ήταν μηχανολικά αξιόπιστο και μάλλον σε αυτό το στοιχείο συν την χαμήλη τιμή του συνέβαλαν τα μέγιστα στην επιτυχία του


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: