Οι στερήσεις των Ελλήνων…

Η οικονομική κρίση ωθεί τους Έλληνες σε θυσίες για να μην αδειάσει η τσέπη τους. Μοναδική «πολυτέλεια» που δεν διαπραγματεύονται το αυτοκίνητό τους. Δείτε τα στοιχεία του Ευρωβαρόμετρου.

Αυξάνονται διαρκώς οι καταναλωτές που γίνονται ολοένα και πιο «φειδωλοί» στη χρήση των οικιακών ηλεκτρικών συσκευών και τη φωταγώγηση του σπιτιού τους σε μια προσπάθεια να περιορίσουν τα πάγια έξοδά τους και να προστατεύσουν το περιβάλλον.

Ειδικότερα, το 56% των ερωτηθέντων, σύμφωνα με έρευνα του Ευρωβαρόμετρου, επισήμανε ότι εφάρμοσε τις δύο αυτές πρακτικές για τον περιορισμό της κατανάλωσης ενέργειας, ενώ ένας στους δύο (αύξηση κατά 17% από το 2006) παραδέχτηκε πως μείωσε και τη χρήση της θέρμανσης και του air condition.

Ωστόσο, δεν φαίνεται κανείς να θυσιάζει την άνεσή του, με μόνο ένα ποσοστό της τάξεως του 22% να δηλώνει πως χρησιμοποιεί λιγότερο το αυτοκίνητο, ποσοστό που αυξήθηκε μεν κατά 10% συγκριτικά με το 2006, αλλά παραμένει χαμηλό.

Μόνο ένας στους δέκα είπε ότι άρχισε να μετακινείται με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Μάλιστα, πρόκειται για ένα ποσοστό που αντί να αυξηθεί ως απόρροια της οικονομικής κρίσης, μειώθηκε κατά 6%.

Τέλος, μόνο το 8% των Ελλήνων μείωσε την ταχύτητα οδήγησης (αύξηση της τάξης του 3% από το 2006) και μόνο το 2% πήρε την απόφαση να αλλάξει το αυτοκίνητό για ένα νέο με χαμηλότερη κατανάλωση (ποσοστό αμετάβλητο συγκριτικά με το 2006).

Αξίζει να σημειωθεί πως υπήρξε και ένα 24% που δήλωσε πως δεν έκανε απολύτως τίποτα για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, ποσοστό ωστόσο που μειώθηκε κατά 17% συγκριτικά με το 2006.

Αναφορικά με τα μέτρα που θεωρούν ως αποτελεσματικά για την εξοικονόμηση ενέργειας, σε ποσοστό 48% πρότειναν την ευρεία εφαρμογή «έξυπνων» ενεργειακών εφαρμογών σε κάθε νοικοκυριό, όπως ειδικές συσκευές που θα επιτρέπουν αποδοτική χρήση της ενέργειας και ρύθμιση της κατανάλωσης.

Επίσης, ένα 46% των ερωτηθέντων, τάχθηκε κατά του μονοπωλίου της ΔΕΗ, αφού πρότεινε τη δημιουργία των προϋποθέσεων για την παροχή ενέργειας από διαφορετικούς φορείς, ώστε να προωθηθεί ο ανταγωνισμός και να δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να αλλάζουν εύκολα πάροχο.

Το 41%, τέλος, ζήτησε φοροαπαλλαγές για τους καταναλωτές που βελτιώνουν την ενεργειακή απόδοση του σπιτιού τους. Να σημειωθεί πως η έρευνα διεξήχθη το διάστημα Φεβρουαρίου-Μαρτίου του 2011.

http://news247.gr/oikonomia/oikonomika/svhnoyn_fwta_kai_klimatismo_oi_ellhnes_gia_periorismo_twn_eksodwn.848647.html

Αναρτήθηκε στις ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ. Ετικέτες: . Leave a Comment »

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: